KNOX WORKS

Je vacature via Facebook: vind het juiste talent met een trefzekere campagne.

Werven op Facebook, waarom zou je dat doen? Hier is LinkedIn toch voor? Dat is negen van de tien keer het eerste wat we horen wanneer we een nieuwe klant proberen te overtuigen van het nut van Facebook als kanaal om nieuw talent aan je te binden. En op het eerste gezicht lijkt de klant natuurlijk gelijk te hebben. Facebook is er voor de fun, LinkedIn voor de business. Maar…

Targeten op opleidingsniveau en studierichting

Fun is groot en de business is klein. Fun heeft 6,6 miljoen dagelijkse gebruikers, business ‘slechts’ 0,3 miljoen (Newcom & research consultancy 2014). En waar LinkedIn vooral gebruikt wordt door recruiters, wordt Facebook gebruikt door werknemers. Ruim 9 miljoen Nederlanders hebben een profiel op Facebook. En aan dit profiel gekoppeld zijn interessante data als opleidingsniveau en studierichting die het mogelijk maken om bijzonder gericht te targeten. Ook zakelijke ervaring en interesses spelen een belangrijke rol in het bepalen en bereiken van de juiste doelgroep.

Maak gebruik van sociale interactie

Maar vinden mensen het niet irritant dat ze op een privé medium ‘lastig gevallen’ worden met zakelijke informatie. Nee, integendeel, we zien juist dat zakelijke berichten, en zeker vacatures, enthousiast ontvangen worden, zeker wanneer ze juist getarget zijn. Waarbij we ook meteen bij een ander groot voordeel komen van werven via Facebook: de sociale interactie. Mond-tot-mond, connecties, aanbevelingen door vrienden, op Facebook gebeurt het sneller, zeker vanwege de uitnodigende interface die het eenvoudig maakt te delen, liken en commenten.

Bereik ook de latent werkzoekenden

Maar wellicht het grootste voordeel van werven via Facebook, zeker in een overspannen arbeidsmarkt waar goede werknemers schaars zijn, is dat je ook latent werkzoekenden weet te bereiken. Werknemers die jouw vacature op Facebook zien en zich realiseren dat ze toch niet helemaal lekker op hun plek zitten bij hun huidige job. Die werknemers vind je niet op LinkedIn en die werknemers vind je ook niet op jobsites.

De gaafste werkgever krijgt de beste werknemer

Tenslotte kan Facebook natuurlijk ook een rol vervullen in de branding van jouw organisatie. De beste werknemers werken bij de gaafste werkgevers. Zo bout kunnen we het wel stellen. En op Facebook is het natuurlijk eenvoudig om je organisatie te profileren. Niet alleen door foto’s te plaatsen van die sprankelende vrijdagmiddagborrel of van quinoa salades en verse smoothiers uit de bedrijfskantine. Maar ook door het delen van aansprekende projecten, mooie resultaten en berichten waaruit een hoge mate van collegialiteit blijkt. Want net zoals een HR-medewerker voorafgaand aan een sollicitatie het profiel van een beoogd kandidaat doorspit, bekijkt een potentieel nieuw talent ook de Facebook pagina van zijn mogelijke nieuwe werkgever.

Wat klanten over KNOX zeggen:

We zijn zeer tevreden over KNOX Works. Dankzij de werving via KNOX kregen we weliswaar minder reacties op onze vacature, maar de sollicitaties die we ontvingen waren zonder uitzondering kwalitatief zeer sterk. Met KNOX hebben we de juiste kandidaat gevonden. Bovendien zijn de kosten fors lager in vergelijking met de meer gangbaardere manieren van werven. Zeer aan te bevelen derhalve!

Audrey Rouweler, Verzuimmanager @ VerzuimService Desk B.V.
98
Campagnes

87 KANDIDATEN GEVONDEN

Fijn om de juiste kandidaat
op de juiste plek te krijgen

Ook de juiste kandidaten bereiken?